Thursday 8 November 2012

Happy Deepavali.(◕‿◕✿)

Assalamualaikum.:)

Aku bosan betui hari ni. Bukan hari ni ja. Tiap2 hari boring doh.
Tadi aku saja la tengok2 balik album pic nak tukar DP fb tuh. Tetiba.....
ternampak pic kami keluar gi cari barang nak presentation untuk OMT100. Personal development.
Group aku kena bentang pasal DEEPAVALI.
memandangkan minggu depan nak deepavali kan..so dikesempatan ni nak ucap ssiap2 la kan.
takpa.aku memang semangat sikit.huuu.

HAPPY DEEPAVALI.
 
Aku nak edit pic tu bagi terang tapi kenapakah ipiccy tu tak leh pakai tah. Aish.-.-

Okeh. Awal-awal dapat perayaan ni. Kami ramairamai Ala intan, tangan ang tak bertuah la..Asal tak dapat hari raya!!kan senang.:'(

Tapi weh. best pa dapat perayaan len. Tak jadi katak bawah tempurung kan....kankan. Lepas baca semua benda rasa best. Hari raya kita dah selalu sambut. Kita dah tau semua benda mcam mana kan.
Apa salahnya ambik tau pasal perayaan len jugak. 1Malaysia!! yeah.

Dalam banyakbanyak benda dalam deepa ni. Kami paling pening pasal sejarah dia. Banyak sangat. Bila dah fahamkan betul2 takdak la susah mana nak faham. dia just banyak kisah ja.

Antara slide kami wat.

Kalau nak tau deepa ni disambut 5hari. Deepavali is also known as Diwali or Festival of Light.
Why it is called Festival of Light? This is because light is significant of hinduism. It signifies godness.
haa...tula sikitsikit pasal diwali ni. haha. Aku tengok cita hindustan pon boleh tau dah apa benda barang-barang yang depa pegang. best pa gitu.
okeh. dah banyak cakap kan.
Jom tengok picpic kami pi beli barang untuk present ni.
Sapasapa yang area Sungai Petani, Kedah. Boleh la pi Pekan Lama Sungai Petani. Banyak kedaikedai kat situ yang jual. Aku yang dok kedah pon taktau kt situ. Jemmy la yang bagi cadangan pi situ.

Inilah gerangan yang bernama Jamilah tuuu. Kami paggil dy
Jemmy. Nama yang warna warni tu DIWALI DOOR HANGINGS/TORAN.
Roomate aku selalu gelak bila aku call Jem sebab: Hello jem? depa gelak.
aku tukar. Hello jemmy? depa gelak.
Aku sekali nak tergelak. Kejam tau depa. Bukan aku cakap dengan jem roti tu.haha. melawakmelawak oke.

Ini dia driver kami. Ajwad merangkap kelas rap.
Tq2.
Disebabkan keluar lewat dan kereta sewa tinggai manual saja dan kamikami yang ada lesen sorg pon tak berani nak bawak keta manual. auto saja mampu dan kami mintak la tolog dia. Tak dak kaitan kan. Saja nak cerita.xD

depan sekali intan. nabila.jem.aku.
 
Kami beli gelang neh. Aku ambik yang 2 hinggit ja. Nak pakai kejap ja kan.
rugi ja beli mahai2. bukan nak sambut dewali pon.hehe



hensem dak? haha. kami beli laddo kt dia la.




kedai ni kat cs. Jalanjalan terjumpa depa lak. so snap sedah





 
kolam.



Ni semua pic malam present. hm..kalo letak satusatu banyak sangat. so letak smua gini.
ladoo. diyas tu yang lilin tu. kaler oren tu nama dia.jalebi.
kalo ikutkan aku nak ja letakkan semua pic tapi banyak sangat.
haaa....lepas kami pi beli hari tu kami singgah funfair. Jadi kanak2 riang kejap.

antaraantara gambarnya
 
okeh..dahla sikitsikit kan..okeh byeeee/////!


No comments: