Tuesday 17 April 2012

Zaman dulu2.....=')

Haip semua..Hari tu sajalah godek2 almari tengok barang2 lama. Then, terjumpalah surat2 lama.
hehhehe......diarilah.banyak jugak kertas lipat kecik2 tuu....lepas perasaan la kononya...--'
pastu terjumpa surat dari kengkawan sekolah dulu2. Time form1- form4.
sekolah guar. First terbaca kertas yang basirah bagi.
Dia bagi time hari last aku kat sekolah. Nak tergelak bila baca balik..

Nama saya basirah abu bakar. Saya sangat gembira
kerana dapat berkenalan dengan mat zaki...(isi surat tu)

Sebenarnya muka karton COMEY tu basirah yang lukis kat buku dia..then aku terjumpa..senyap2 aku tulis ayat tu..Tula...rajin sangat menconteng belakang buku. Dia nak bakar dah buku tu bila last sekolah...tetiba dia baru terbaca...lagi satu surat.

Hari ni aku sangat gembira kerana mendapat kawan
bernama Amirah. Amirah seorang yang baik hati dan jujur.
pada suatu hari, aku kehilangan duit dan amirah memberi separuh drpd duit poketnya
kepada aku.Aku berasa sangat gembira. Jika suatu hari nanti dia berada dalam kesusaha,
aku ingin membantu sprti dia membantuku dhulu..

Ayat baku  tuhh....haha...besalah baru form 1...
dia tulis diari lah t uuu
Kami rajin bekelai jugak. tapi nanti ok balik..aku ingat dulu2 kami okay tapi bila baca balik diari aku..uish...rajin jugak tak cakap...tp aku tetap sayang dia.///.3 taun aku duduk sebelah dia..memang tau peragai dia macam mana. Ingat lgi dlu form 1.. tempah senior mana yang masing2 bekenan...ish3
dia ni semuanya minat... Halimlah...Haniflah..Hazwanlah....wey ciah! baru perasan.. awat ang minat ramai capital H? 
sekarang dia rapat dengan orang lain dah....dgn dayah..

surat kawan2 aku bagi lst aku nak pindah sekolah..
baekan mereka? =)

Baca balik semua...rindu...

dalam sikit2 surat di ats...aku nak tergelak bila baca surat ni..


nak tau dia tulis apa?
aku syg kau selamanya selagi aku masih hidup dan terus berdamping di sisimu...
teman,terima kasihku ucapkan kepda mu kerana selama ini  kau telah banyak memberi
semangat utk berjunag dalam hidup..segala suka dan duka yg tlh kta lalui bersama diharap
berkekalan hingga akhir hayat....

tuuu..farahin yang tulis..awai2 tu serius..spa lah yang bagi surat ni kat aku...siap sedekat sehinggit lagi..
baek sungguh hatinya...then,,tengok tulisan...farahin ni....dah la nama tak letak...
tak mau gtau nama pon letaak lah t/tangn ka..jenoh jgak nak merembang mata..
aku bagitau dia..dia tak ngaku dia bagi..ish3....xptot......
okeh...ni pulak surat dari basirah...aku bca len aku rsa sedih..
hehe..dia tak tulis bhsa buku sebijik2 dahhh....

  

dalam surat tu dia cakap...mira...aku sedih bila dapat tau ang nak pindah.... tapi...aku sedih sangat2 bila aku
dapat tau ang nak pindah dari mulut orang lain..bukan ang sendiri yang bagitau aku... mulut orang lain mira..
memang aku tak tunjuk depan2 aku sedih...aku tak mau ang nangis... aku nangis belakang ang ja......ang kawan baik aku mira... 
macam tulah lebih kurang ayat depan2 tu..sedih weh.....
mintak maaf ya basirah....aku rsa time tu kta tak duduk dorm sekali n memang tak jangka aku nak pindah sebab aku memang dh buat keputusan tak mau pindah....okeh..tu cita lama...


aku seronok dapat kawan2 cm hampa semua....=)







2 comments:

nur husna said...

Gempak gler2 la cte kamo nie...:)

miss gentlemen said...

sory....baru baca komen ang....:)
haha...xla gempak sgt.nk bg xlupa dek zaman xlekang dek panas ja..:O