Wednesday 25 April 2012

sebagai kenangan...

hep hep!! aku buat video ni..pakai video movie  maker.
khas untuk kawan2...huh..penat jugak nak siapkan benda tu pon...
tersilap buat cara save lah....habis kena buat lain....
aku tak puas hati sangat dengan hasilnya...
aku nak buat yg lebih baik....
memang teringin giless nk buat benda alah ni..cuma masa tu tak sampai lagi...
haa...aku tau ada benda alah ni pon..time dalam makmal akdp..
aku godek2 ja komputer tu..boring..cikgu tak mengajar.
so.....saja2 buat..try sendiri...yang selebihnya search google lo....
untung sungguh ada en.google ni..
semua benda boleh tau..boleh belajar..
geram tengok intro untuk movie  yang hebak2 kt youtube nu...tp nak download tak reti lo...
tak pala...nanti suruh orang ajar kan..
yap......biarla orang nak cakap aku kuno pon sebab baru tau...
aku tau pon time form5..
bila dipikir2 balikkan...kalau aku tetap stay sekolah lama.
belajor sains tulen tu...
mesti aku kuno lagi bab2 komputer ni...serius.
lepas tu hanya tau facebook.facebook..facebook..buta IT sungguh kali tu...
bila masuk kolah teknik tu..ambik kos pengurusan pejabat..
dah semestinya kena belajar bab2 komputer segala bagai..
kiranya aku taula jugak selok belok komputer dari dulu....
macam mana nak menaip cepat....
dulu time darjah 6....abang aku tinggal laptop dia( time rumah tak dak komputer lagi) semata2 nak suruh belajar.. ceh..bukan belajar...main game ja banyak...tak pon lukis kan paint tu..( darjah 6 cik kak oi)
lepas tu..abang ajar menaip kan....budak2 lagi..taip pakai sebelah tangan jala..
asyik kena tampar tangan...asyik menagis sebab sakit doh!
lepas tu memang tak mau sentuh dah laptop tu...ambik tuisyen komputer time darjah6 pon dah lupa..
pa benda cikgu ajar pon taktau...gambar tu boleh gerak2....sekarang baru ingat benda tu power point...-..-
lepas belajar kat teknik tuhh....tudia...untuk subjek akdp..
bab awai2 tu kena belajar taip banyak2..then kena buat taiping master..
bertapa susaaaaahnya benda alah tu oiii....
hampa tau benda pa tu? kena taip cepat2 karangan ni....tak boleh salah 8 ka 6 patah perkataan keatas...
dalam masa bapa minit tah..ka saat taktau...lupa!
ayoyoyo.....dalam group tuh...aku rasa aku orang ke 3 terakhir kot tak lepas2 buat benda tu..
wey,,,payah....sapa kata tak tension buat benda tu taktau la....
cikgu pon suruh kami buat kat depa..

 
tapi sekarang...baru tau....untungnya..sebab taip tak payah tengok keyboard pon takpa...
yala..mana taknya....kena hafal huruf keyboard tu weh...
kalo tak.....exam tah kemana.....taiping master sampai hujung tahun pon tak lepas2...
tapi..paling best aku belajar akdp tu....bab power point dengan internet loh...
power point sebab aku suka btuiiiio bab hias2 ni....
kalau masuk makmal...memang tau dah....mesti punya ada orang bukak facebook..
cikgu mana la nak bagi....aku tak rajin sangat dulu sebab susah...nak kena sembunyi2..
baik tak payah bukak kalo kantoi..tak pasal kena marah..
Dulu..aku pernah kena marah sebab cikgu cakap aku bukak fb..
tak ponnn....komputer tu la punya pasal...dia jenis..kalau buka lama2 sangat...japgi...tetiba naik yahoo..
padahal..kalau search yahoo tu bukan boleh pon...
kena marah. tak salah pon k...
hem..banyak pulak aku membebel ya...oklah..babaiii./:)

No comments: