Wednesday 28 December 2011

aku perlukakn kawan?

   
    
Benda ni aku karang masa aku geram sangat dengan seseorang ni...aku tau semua orang tak sempurna..tapi saja lar nak melepaskan tension yang bermaharaja lela kat aku nih...aku tatau la sama ada benda yang aku cakap aku ak perlu aku perlukan ka tak...time geram kan...tak sedar dah.

aku perlukan kawan bukan untuk memuji aku.
aku perlukan kawan bukan untuk menanjung aku.
aku perlukan kawan bukan untuk mempergunakan aku!
aku perlukan kawan bukan untuk mengata aku
bukan untuk semua itu.!
aku perlukan kawan untuk mengisi masa tawaku
aku perlukan kawan untuk mengisi masa tangisku
aku perlukan kawan untuk mengisi masa yang 
tak kita tahu sampai bila kita akan ketawa dan menangis
aku perlukan kawan sepertimana kawan perlukan aku
sama-sama membantu
sama-sama ketawa
sama-sama menangis
sama-sama berjuang menghadapi kesusahan
sama-sama mencipta kenagan
membantu bila kesusahan
bersama ketika gembira.....
bukan untuk memberi sanjungan
aku tak perlukan semua itu..
aku tak perlukan kawan yang menyanjungku dihadapan orang.
aku tak perlukan kawan yang bermanis mulut  dihadapan orang
aku tak perlukan kawan yang menikam aku dari belakang.
tak perlu..

Tapi kalau pikir2 balik kan...kalau kawan ang tak puji kita..sapa lagi kan....
dan kalau kawan tak puji kita.mesti kita tak sedar tentang kelebihan dan kekurangan yang ada pada kita.
betul tak?? dan kalau tak ada cabaran tu..kita tak akan menghargai kawan dan kehidupan kita..
kita akan jadi lembik nak harungi semua cabaran di dunia yang semakin mencabar...


gambar ini tiada kaitan kat ats nu..sja~~~

No comments: