Thursday 15 March 2012

REsult spm nak keluar??

  

Hellu semua. Hampa nampak dak nombot 21 atas tu. Besor punya. Tak nampak pi pakai cermin mata..pi cepat!!! ok. Aku takut.

Tak tau nak kata perkataan selain takut. Rasa macam malas nak pi sekolah..nak pi jenguk result tu..
menggerunkan u know.--'

Aku tau semalam. BErita bagitau kan..punyalah dok riuh cakap 22..tup tup...21...
Adik aku jerit satu umah."Miraaa!! 21!!!!!"
Aku yang tak paham. Apa??!!!  ingatkot besday sapa2 ka. Ada cita2 best kat tb ka.. Rupa2nya spm..
Sempat jugak la aku jenguk tv tu walaupun aku xnampak pa yang dia tulis. sebab dok jauh.
Farahin kata." Aku tengok wartawan tu senyum ja bagitau kat kita"
mau tak senyum. Muka kite2 ni... Dah macam lepat liat dah semua..
Taktau la ada yang muka donat ka. Lempeng ka. Tak kisah.
Serius aku takut. Takut aku kecewa + sedih.
Aku takut pa yang aku nak tapi tak dapat. Aku dah berusaha. dah berdoa. Bertawakal. 
Yala...Nanti mesti orang tanya. Mesti ada orang nak banding2kan aku.
Aku kan bodo. Aku paham. Aku nak buktikan yang aku bukan tak pandai.
Budak2 sekolah VOK bukan budak TAKPANDAI. 
Aku rasa rendah diri sangat sekolah tu, Kadang2 la.. Bila dengar orang lain cakap.
Cikgu-cikgu tak pernah cakap macam tu pon. Macam2 cikgu bagitau yang buat murid2 dia bangga bila jadi budak vok. 
Perhargaan tu lah..
GPA sekolah kita tinggi lah.
Cikgu2 and Pengetua2 dok puji sekolah lah.
Dan tak kan cikgu nak bohong kan?
Mesti lah betul.Dengan penuh bangga tiap kali perhimpunan pengetua. PK koko. PK hem.PK kanan bagitau sambil senyum.
Nak bagi murid2 dia berusaha. terus berjaya.
Orang kata sekolah tu teruk. Panjat pagar. Macam2 lah.
Sekolah berasrama mana yang tak pernah ada rekod  macam tu. Kecuali sekolah pandai2.
Tapi bila ada duduk. Tak lah teruk macam orang kata. Disiplin tak kuat? orang kata.
BIla duduk sendiri. Baru tau kuat ka tidak!
PUnyalah tegas! tak dak disiplin lagi. So..orang2 luar. Xtau apa2.jangan cakap OK! hm....sudah geram^^
Orang lain tak tau lah. Cuba perkembangkan otak tu sikit,.
Dunia dah maju. zaman dah berubah ok!
Kawan aku kata. aku bangga sekolah vok.sebab aku ada kemahiran. Kerajaan nak cari orang yang ada kemahiran. Bukan hanya ada kepandaian. Hanya menghafal.
 Lebih kurang macam tu la dia kata. Dia tu budak pandai..
Ok. aku rasa bangga balik..-..-

Aku takut sangat jadi macam UPSR aku dulu..teruk. cikgu target 5A. dapat?
garu kepala.*

YAkin boleh mira!!!! Insyaallah boleh...Amin. 

Jikakau fikirkan kau boleh.
kau pasti boleh melakukan.
jika kau fikirkan ragu2 usaha mu tak menentu.
Percaya apa yang kau lakukan
tabah apa yang kau usahakan.
Bergantung atas kemampuan.
FIKIRKAN BOLEH.
KAU BOLEH!
lagu apa tah. Dulu time sekolah rendah. 
Cikgu bm. cikgu rokhiyah suruh kami tulis di setiap muka depan buku bm lirik lagu ni,:)
 

No comments: