Wednesday 28 March 2012

sambung belajar?

Assalamualaikum orang kampung!!
Tengah dalam dilema ni... Serabut dengan semua benda. Lesenlah.Kejalah.dan paling penting sambung belajarlah..


gambar tiada kaitan...
aku copy dari fb budak2 kolah aku..pnjam sekeping naa...

Line upu tu semakin dekat tarikh tutup. semakin busy. Hari tu banyak kali jugak aku kemaskini tak boleh boleh.. Nak tekan sah dan hantar ja. Mulalah nak keluar segala nama dalam dunia ni..
Amani,kelantan lah.. Faisal..kumarensin,perak lah...-..-
saba jala.last2 boleh jugak keluar nama Amirah lah....(:
Yala..Nak tukar kos bagai tu. Manalah nak tau u mana ok kn...Yang dok rajin dengar Uitm ja.
Universiti pendidikan memang pernah dengar tapi tak pernah ambik tau. (bertapa kuno nya kau mira)

UPSI: diploma reka bentuk dan pembangunan.
Uitm: diploma pengurusan teknologi pejabat
UnisZa: diploma sains kejururawatan
UTM: diploma pengurusan teknologi
Uitm: diploma pengurusan maklumat
UnisZa: diploma teknologi maklumat
Puo: diploma teknologi maklumat(rangkaian)
UTHM: diploma sains gunaan.

Okdah. aku tak tau apa benda tu semua. (tak semua la)
Kena pikir sama. Nanti keluar U tu ada kerja ka tak. Jangan menganggur sudah.
UPSI tu kalau dapat kena temuduga MEDSI dulu kan?
Aku terjah2 internet ni.. Menyeramkan bila baca. Mana pernah temuduga ni semua.
Setakat nak jadi pengawas tu. Lainlah cerita.
Aku mintak maktab jugak. Tapi pening jugak tengok kos dia bagi tu..
Banyak sungguh sekolah jenis kebangsaan cina dengan tamil.--'
Serius tak tau nak ambik yang mana. 
Kalau maktab pulak kena temuduga ujian INSAK kan...
Hem...nak kena tanya cikgu jugak ni...
Bila pikir balik. Untungnya ada internet ni.. Boleh tau macam2.
Hasil aku godek2 la. Aku tau insak tu benda apa dan macam mana..(:
Apapon..anggap lah satu cabaran utk diri aku ni...
Kalau tak laluinya macam mana nak ada pengalaman..
Aku harap sangat boleh dapat maktab tu.. AMin..(:

 

1 comment:

e-lyana said...

lyana follow balik dear :) thanx follow lyana ek :)
BTW, before sambung blajar 2,why not adik tnya mereka yg lebih pakar n search kat internet apa peluang pekerjaan n course 2 pasal apa....
at least adik tahu sikit pasal course 2....
:) jgn main plih tau, takut nnti adik menyesal :) akak just nsihatkan jewp keyh xD