Saturday 22 December 2012

aeiou??

Assalamualaikum.

Okeh... Cerpen kedua aku dah siap hantar dan dah dipublish. Nak baca gerak sini.

http://www.penulisan2u.my/2012/12/cerpen-aeiou/



Okey. Nak cerita sikit pasal cerpen ni. Awal-awal tu aku malas gilesss nak mengarang dah. Ayat  dalam otak tak keluar. Mampu pegang pensel gan buku bawak kehulu hilir ja. Dah macam ceti mintak duet hutang.-.-
Then. lepas satu benda ni berlaku. Aku dapat idea terus nak tulis. Tapi kannn. aku berhentikan ja. Sebab aku rasa macam apa yang aku tulis macam sedih ja semua. huh. tak best langsung touching2kan orang.

Sampai laaaa cuti sem dah habis. Kelas aku pagi tu cancel. Dan . Aku bangun tidur tibatiba rasa idea mai mencurah2 mcam bukak air.haha. over doh, tak sampai tera tu kot.
aku tukar terus plot cerita tu. banyak kali aku tukar plot jugak tuh. sampailah aku buat plot tu daripada yang akhir dia mcm sedih bagi jadi gumbira sikit. aku tulis pon bersemangat lah sikit iya dok.

haaa.....Nak tau tak mana aku dapat tajuk cerpen tu.??? bermula dari sini!
**** KLIK PIC UNTUK PEMBESARAN SECARA OPTIMUM.heee

wall fb kawan aku.:))
Aku mengambil kesempatan ini ingin mengucapkan ribuan terima kasih dekat hampa dua sebab tengok status tu tiba-tiba terus dapat idea. ma kasih, jasa anda amat dihargai.:)))

Pasal nama pulak. Selalunya bila aku rajin nak tulistulis ni aku cari nama sedapsedap dulu. Tajuk last.Ni disebabkan dapat tajuk best dulu. Kalau tak aku nak letak ja nama asal depa dua tu. Tapi rasa macam tak mau pulak sebab aku dah tukar plot cerita tu.
Awalawal tu letak nama Aina. tapi Aina macam seorang yang gadis yang soft.
aku nak dia nakal gitu. So aku letak nama Hana.
Nama laki pulak awal tu letak nama Akil. tapi tukar. letak Amsyar.
yang ni terima kasih kat kak ira. Amsyar nama MA dekat unit kesihatan Uitm tu.
Kak ira balik cerita cakap doktot ni hensem gilesss. walaupun dia MA saja kan.
So. aku mcam terasa nak letak ja.
Nama lain aku curi ja nama kawankawan aku.heeee.

Yang pasal buih sabun tu memang aku try sendiri. Jadi. mcam sweet ja.haha
Saja main sabun tetiba dapat idea. nampak sangat suka berangan.-.p

Aku buat dia pi sambung study kat korea sebab aku suka korea. aku nak sangat pi korea tuuuu...
Aku suka baca entri fatin liyana pasal trip dia gi korea tu. Farah Lee pun study kt Inha university kannn..
haha. Padahal tak pernah pi korea pon. cerita ja lebih.haha.

muka perempuan Hana tu aku bayang macam muka fatin Liyana. cumilllsss
nak tengok lebih2 cekedoiit blog diaFATIN LIYANA

mintak publish sini.
muka laki pulak entah. tak bayang muka sapapon, Bayang dia hensem sudah lah.
okeh. makanan korea tu yang nama tteokbakki tu sumber dari sini.
http://honeykoyuki.blogspot.com/2012/05/trip-to-korea-food-girlfriends.html

terima kasih:))) info yang berguna. malas nak bukak erk?
ni dia rupa makanan tuh. Aku ambik dari blog Fatin Liyana jugak. Harap2 dia tak marah, takut jugak ni dok men download ja.



Entah lah sedap ke idak. aku men cakap sedap ja sebab FL cakap sedap.haha.
Hmm...pasal tasik darulaman tu aku tau lah macam mana keadaan dia. sebab aku pi sendiri kan.
TASIK D'AMAN

buggy tu aku tak naik pon. nak tengok rupa dia. meh aku tunjukkan.

buggy tu. yeah, pic orang lain jugak.heee

belakang tu sebenarnya dia tulis D'AMAN PARK. 
Ikot pic atasatas tulah aku bayangkan.hm....tujakot. bukan aku buat novel kan,
aku tulis ni semua sebab aku ni senang lupa. baca balik baru mulut cakap.OOOOWWWHHHH!!!

Lagu last tu, Kangen band. yang tu terima kasih kat Alia. my roomate sebab dia bukak lagu ni. Aku dengar. sesuai lah dengan cerita tu. cari part boh ja lirik tuh. yeah.done.

Tu ja rasanya. hm. Aku teringin nak tulis novel. Suatu hari nanti mungkin.
sebab aku ta banyak pengalaman lah nak tulis ceritacerita ni. Dia kena ada pengalaman. Baru tau. Ini idak. makan kat hotel pon tak pernah cek oi. Aku main google ja nama hotel tu. taktau rupa dia macam mana. hahaha.

okeylah...terima kasih lah untuk semuanya... kawankawan yang bagi sokongan.
cerpen ni aku puas hati dari yang pertama. sebab yang pertama aku buat perkataan dia pendekpendek. yang tu macam aku nak suruh orang pikir sendiri apa yang aku nak sampaikan sebenarnya. dan ending dia tergantung kan cerita first. Aku anggap ja yang si perempuan tu terima Fattah dah.
Pastu cik azyan kata. hang baca novel buat cerita tergantung tau pulak nak mengamuk.
mcam tu jugak orang baca pon.
bila pikir. betullah tukannnn.....heee...

okeylah...cukupcukup lah merapu.. bye.:))))))







No comments: