Thursday 13 December 2012

Byebye Kesatria Negara.

Assalamualaikummm...

yeah. Malam jumaat yang indah.Kat luar gayanya gelap. Cuaca pulak entah lah. Kalau berdiri tengahtengah padang tu pakai baju tangan pendek rasanya esok bangun demam. Aku tengah makan laksa.
lapar kot. serius cemuih makan nasik ja. So. tengah hari sudahlah makan nasik kan...
Roomate: Sorang keluar merempit dengan abang dia. #abang kandung okeh.haha.
               Sorang lagi tengah khusyuk bermuka buku dan sorang lagi baru balik menshoping

Aku baru siap taip cerpen. Tinggal nak baca and edit balik apa yang patut ja. Tak sedar kediri lagi dengan assigment CTU gan business tak siap lagi. Tibatiba tak sat tambah pulak dengan assigment Kekeluargaaan Islam tuh. tak sempat aku nak tolak. dah kena tambah,

Oke lah, membebel apa lah aku ni. Lari tajuk betul.
 Sem ni aku tukar dah koko. Tak sanggup betul aku nak menjemur tengah panas.
dengan kiri kanan kira kanannya.
dengan kena marah sebab mekngot atau bahasa lainnya lambat. Padahal awallah tu.
dengan kena ulang banyak kali lagu Uitm dihatiku sebab nyanyi tak sama dan tak kuat.
dengan peluhnya.
Mengadanya aku ni.-.-'

Tu sem lepas lah. sem ni kalau masuk KESAT belajar taekwando.
Oke dah dengar tu. tapi tetiba.
Sem 3 kawad tongkat. KAWAT jugak.
cancel terus lah.
tapi kalau still masuk KESAT jugak nanti degree tak payah susah payah dah.
tapi tak semestinya aku sambung degree lagi kan.

Then.. Intan ajak masuk management & family institution kot tak silap aku,
nama bahasa melayunya Kekeluargaan Islam.
Aku pon ikut lah. Padahal tak tau apapon pasal kekeluargaan islam tu. belajar apa lah...
yang paaasti sepasti pasti pasti pastinya ialah belajar dalam aircond.
elok aku buat entrance survey tu.
NAhhhhh!! Semua bab rumah tangga. Angguk kepala.
bagus sungguh budak yang namanya Amirah ni. Untung sapa dapat dia.=.=
Aku tersangatlah perli okey,.heee

okelah.membebel tah apaapa ja lebih.
Ni dia kenangan kami masuk kesatria negara.
Pic kawadkawad takdak ah.
pic ni time bulan puasa.. So tak dak kawad. Dengar ceramah untuk exam jek.

with intan.pakai kamera syikin shukiman.!

with Intan.
Aku tengok lama pic atas tu. kenapa ah tudung tu kembung. Lastlast baru teringat time ni aku tengah dengar radio pakai eyephone. hahaha. Dengar ceramah lah sangat kannn..

tIME ni tengah tunggu nak buat ujian kawad. Ada group kena jerkah doh.


 Bila aku tengok payung tuh, Tibatiba teringat satu benda. Sepanjang hari ada kawad tak pernah hujan.
walaupun minggu tu asyik hujan tiaptiap hari tapi sampai saja khamis petang. Matahari terpacak atas kepala.
Serius betul. Kalau satu hari tu dari pagi hujan. Bila nak kawad  terus berhenti.

Pic pegang payung tu nak pi wat ujian lari. apa nama tah aku lupa. Mentangmentang hari tu kami tak kena kawad tapi kena lari. Hujan lebat kamain. Lari dalam hujan.
okeh, Sudah lah sikitsikit.

gambar tiada kaitan.:P

byebye kesat!! welcome kekeluargaan islam.:)

No comments: