Wednesday 6 November 2013

Aku adalah aku.

Assalamualaikum.

Aku. kenapa dengan aku? Aku suka melawak. aku suka gembira. aku suka happy. eh, ko mira. happy gembira tu tak sama k? -.-'
Aku suka merapu. Aku suka bergurau. Sampai la semalam. Ada something yang tetiba buat aku terpikir.
Orang boleh terima k? Orang suka k? Orang tak kutuk k kita mcam budak-budak? Mature la sikit?

disebabkan ayat sorang ni buat aku ter..... kedu? pana? kejut?

"Ini univerla bukan kampung"

I know lah you. Aku pon study u jugak. Ingat ang sorang keee? Jangan la sombong plus bongkak sangat dengan u ang tu. Jangan jadi kacang lupakan kulit sangat la..Sedar sikit. Ang pon asal kampung jugak. Cuti sem balik kampung tu la jugak.

Geram lah jugak kan. Tapi biasala. Baru lepas baik. tak kan nak cari pasal baik. Kitew sabarkan diri sajala..
Lepas dia cakap macam tu. Aku macam tersedarla. hey mira. tak mature sangat k aku melawak macam tu?

Just wait and see laaa. Aku nak jadi serius. Aku nak dressing kebaaabom. Aku nak..macam-macam la..
Itu yang aku nak buat. tapi bila fikir fikir balik..

Macam mana aku nak jadi serius? Boleh serius tapi kita serius sesuai dengan keadaan tempat situasi lah kan. Aku melawak bergurau pon macam tu lah jugak. ikut situasi. ikut manusia .

Aku adalah aku. Aku tak boleh jadi orang lain. Tak kan nak paksa diri jadi orang lain kot?
Yes. i am 19 years old. Ketawa perlu dalam hidup kan?
Perangai malas ke rajin tu lain la cerita. Memang perlu berubah yang tu.

Macam mana peragai aku dulu eh? Aku rasa aku seorang yang pendiam. Macam mana tetiba boleh berubah menjadi seorang yang peramah tah. -.-

Kalau sapa tak kenal aku..aku memang macam ni.. Aku suka bergurau merapu dalam mcg saja. Bila face to face. Aku seorang yang pemalu. sila percaya. haha. Aku tak pemalu dengan orang yang memang dah biasa face to face dengan aku ja. Dengan kawan-kawan rapat. Tak pon yang pandai treat aku so aku boleh ikut. Atau dengan orang yang aku jumpa tak kenal (macam mana nak cakap yang ni) Macam mak cik cleaner tengah cuci toilet. Aku boleh jadi ramah.

Aku suka gelak dengan kawan-kawan. Dalam sedih pon boleh lagi happy. Bila ada masalah. masuk ja kelas. rasa mcam lupa. itula aku tak rasa apa bila tak couple. Kawan-kawan ada.

Siapa cakap tak .pernah puas hati dengan kawan-kawan rapat.? Mesti ada kan. Assignment kadang-kadang. Rasa macam stress ja. Kadang-kadang aku rasa nak jadi seorang yang pendiam.
tapi dah cuba... tak boleh la..Aku akan okey dengan sendirinya. Aku akan jadi aku balik. Aku tak boleh jadi orang lain..

Ada seorang budak laki kelas aku.. Dia besday sama dengan aku. just tua setahun ja. Bila tengok peragai dia. Aku terfikir. Macam ni ka perangai aku? Sebab masa kami overnight Penang haritu..dia sorang laki dalam kereta kami. Aku try nak sembang. Dia tak berapa cakap banyak. Asyik dengan handphone ja.-.-
tapi aku tengok dalam group chat. dia seorang yang bole tahan lawak la..peramah la..

Aku tanya jemy. Perangai aku gan dia nak sama tak? Jem cakap lebih kurang la. Ramah pada orang yang kenal. Then. dia dah tukar kereta. so tak boleh kenal lebih sikit lagi. tak apa.

Rasa macam menyesal tegur dia balik. Aku tak kenal dah siapa dia. Aku lupa dah yang aku baru nak kenal balik perangai dia. hati-hati la..
haha. tersentap jugak ya. okes la.Just jangan fikir ja. So akan hilang lama-lama.
Lebih baik dari ayat bagi dia minum air longkang? -.-'

I want to said. Thanks.
Sebab pernah buat aku happy.






No comments: