Monday 18 November 2013

Sungkyunkwan Scandal

Assalamualaikum.



Siapa tengah follow drama korean ni angkat tangan????
Drama ni ada di TV4. Setiap isnin hingga jumaat jam 12tengah hari, 
12 tengah hari memang waktu membosankan untuk orangorang yang tengah goyang kaki makan tidur dekat rumah right??? muhaaaha
macam aku la tu. #lagi 4hari nak say byebye kat home sweet home.:'(

aha.dekat astro pon ada. saluran 391. jam 2.25..tapi kan tadi pukul 3.37. aku pon tatau yang mana satu betul ni. aish-.-

Macam mana cerita ni??
Pernah tengok drama He's beautiful?
Pernah tengok drama To the beautiful of you?
haaa..memang sebijik. sesama. dengan kedua-dua cerita yang saya sebutkan di atas ya. 
Cuma. yang lain tu. Ini cerita dia zaman Joseon. 
tapi bessstttt sangat!!

He's beautiful jenis music kan....
To the beautiful of you sekolah sukan...

Drama ni lain sikit. Meh aku cerita serba sikit.
Kim Yun Sik (perempuan) tu dia miskin, tadak ayah, adik sakit. dan zaman Joseon tu perempuan tak boleh belajar. tak boleh kerja. So demi nak sara keluarga. nak ubat adik dia sakit..dia terpaksa jadi lelaki dan kerja. Dia kerja ambil upah menulis puisi.

Nak dijadikan cerita. Dia diarahkan untuk menjual jawapan puisi dalam dewan peperiksaan. Zaman Joseon ni kalau nak jadi pekerja kerajaan kena lulus dulu exam tuh.
Kim Yun Sik ni tersilap jual jawapan puisi dekat anak perdana menteri. nama dia Lee soo jun. (kot? nama aku tak pandai nak mengeja)
Then. anak perdana menteri ni bagitau raja dan mereka diperintahkan utk masuk sekolah Sungkyunkwan. 
Sekolah tu sekolah lelaki dan sapa yang dapat masuk sekolah tu sangat sangat sangat pandai la. 
Disitulah segala cabaran bermula. 


Tadaaa.. Song jong ki berlakon sama! :D


Watak Jong ki dalam cerita ni selalu buat lawak.

Macam cerita lain jugak. Selalunya mesti hero yang nombor 2 akan dapat tahu dulu rahsia tu kan.
Geol-oh yang tau dulu Kim Yun Sik tu perempuan. tapi biasala aku tau punya. mesti hero first tu yang akan dapat nanti. Kasihan Geol-oh..dia dah selalu lonely gitu.

Sebenarnya..aku tak berapa minat sangat cerita topi besar rambut panjang baju besar  gini. tapi disebabkan aku ternampak perempuan tu pernah berlakon dalam city hunter yang sangat bessst tu dan hero tu aku kenal dalam Rooftop Prince. so aku pon tengok laaa.
rupanya sangat besssstttt!!!!!!

Aku tak sempat nak tengok habis cerita ni. :'( 
sebab dah nak habis cuti. Maybe aku akan tertinggal dalam 5 episod kot. 
Korean bukan banyak sangat episod macam cerita indon tuhkan.
Nak tengokkkkkk!!


Aku dah terjatuh hati kat seseorang. Geol-oh yang atas tu.
Bila aku tengok dia lelama aku rasa dia comel sangat. hehehehe.
Mata dia...comel!
dan disebabkan watak dia dapat sama. sangat cool. Serius. 
aku selalu kesian kat dia...

Okes. Pic perempuan aku terlupa nak download lak. Perempuan ni sangat comel. Pipi tembam mcam nak cubiiiit ja. Try tengok dia berlakon dalam city hunter.
tapi dia just sesuai dengan Lee Min Ho ja.
#aku tengok The Heirs Lee Min Ho with Park Shin Hye tak sesuai langsung. -.-
Opppss. hihi. aku cakap pandangan aku ja. 

Byeee!


# Why man always like this..? Sapa tengah permain sapa sebenarnya ni.. Aku cakap betul-betul dia cakap aku permainkan dia. tak faham betul. -.-


No comments: